Optymalizacja pracy silników elektrycznych za pomocą zaawansowanych sterowników
W dobie rosnącej popularności stosowania rozwiązań z zakresu automatyki przemysłowej i korzystania z różnych mechanizmów wymagających precyzyjnej kontroli nad parametrami pracy poszczególnych urządzeń szczególnie istotne stają się zarówno silniki elektryczne, jak i oprzyrządowanie pozwalające na dobór charakterystyki ich działania. By móc zoptymalizować funkcjonowanie maszyn i urządzeń przemysłowych sięga się więc po odpowiednie sterowniki do silników, co pozwala na osiągnięcie wyższej efektywności energetycznej, mniejszego zużycia energii oraz lepszych osiągów. Przyjrzyjmy się temu zagadnieniu nieco bliżej.
Zaawansowane sterowniki a efektywność energetyczna, bezpieczeństwo oraz komfort ich użytkowania
Jednym z głównych celów stosowania zaawansowanych sterowników w silnikach elektrycznych jest poprawa ich efektywności energetycznej. Sterowniki umożliwiają precyzyjne kontrolowanie prędkości obrotowej silnika, co pozwala na dostosowanie charakterystyki jego pracy do aktualnych potrzeb. Przekłada się to na niższe koszty eksploatacji i mniejsze obciążenie dla środowiska. Istotnym aspektem, na który wpływa używanie zaawansowanych sterowników, jest bezpieczeństwo urządzeń, ponieważ zastosowane w nich systemy zabezpieczające, monitorują pracę urządzeń i chronią przed uszkodzeniami. Pozwalają też na unikanie ryzyka przeciążenia. Liczy się kontrola parametrów pracy, takich jak liczba obrotów, temperatura, napięcie oraz charakterystyka podawanego prądu, co daje możliwość szybkiego wykrycia ewentualnych nieprawidłowości i błyskawiczną reakcję w razie potrzeby, co korzystnie wpływa na żywotność silników.
Jaskie sterowniki do silników wybierać?
Dostawcą sprawdzonych sterowników do silników jest niemiecka firma miControl, mająca 20-letnie doświadczenie w opracowywaniu systemów sterownia do silników DC bezszczotkowych i szczotkowych oraz krokowych. Cechują się one bezawaryjnością, małą masą i rozmiarami, a także dużą wydajnością. Dostępne są sterowniki prędkości, prądu i pozycjonowania do silników o napięciu roboczym do 60 V i prądzie szczytowym do 160 amperów.